21 Sept 2014

La responsabilidad del Hijab para la mujer y para el hombre.





Assalamu Alaykum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh



La responsabilidad del Hijab para la mujer y para el hombre.

Vamos a escudriñar los asuntos importantes que se requieren para ambos sexos con el fin de especificar la diferencia de responsabilidad entre ellas en relación con este marco de hijab islámico.

Los dos, hombre y mujer, son responsables según el siguiente verso del Sagrado Corán:



"Di a los creyentes que bajen la vista con recato y que sean castos. Es más correcto. Alá está bien informado de lo que hacen. Y di a las creyentes que bajen la vista con recato, que sean castas y no muestren más adorno que los que están a la vista, que cubran su escote con el velo y no exhiban sus adornos sino a sus esposos..." (Corán 24: 30-31)

Los grandes juristas (fuqaha) han citado explicaciones para estos edictos:

A. Una mujer debe cubrir su cuerpo y su pelo de la vista de hombres no mahram (familiares).

B. No es legal para un hombre mirar al cuerpo y al pelo de una mujer no mahram (familiar) a excepción de su cara y sus manos. También es ilegal para un hombre mirar su pelo y este veredicto también se aplica a una mujer en lo que concierne mirar a hombres que no sean su padre, hijo, tio, abuelo, hermano y familiares.

C. Es legal para un hombre que se quiera casar con una mujer mirarla con el fin de familiarizarse con sus cualidades físicas y vice versa.

E. Es legal para los dos, un hombre y una mujer, mirar al cuerpo de sus mahrams (familiares) (excepto los genitales) siempre y cuando no sea con deseo sexual, pero mirar con deseo sexual está prohibido (haram) ya sea mahram o no.

F. Es obligatorio para una mujer cubrir su cuerpo y su pelo de la vista de hombres no mahram (por ejemplo, aquellos con los que ella se puede casar legalmente).

G. Es ilegal para un hombre estar solo con una mujer no mahram en un lugar donde nadie más puede entrar si temen que podrían cometer actos ilícitos (haram); pero no hay objeción para un hombre estar a solas con una mujer no mahram cuando otros no tienen prohibido entrar al lugar, incluso si el otro es un niño maduro racional o en el estado de seguridad de cometer actos de corrupción.

H. El ilegal para un hombre no mahram tocar a una mujer no mahram, ni una mujer no mahram puede tocar a un hombre no mahram, como darse las manos y todo lo demás.

I. Si hay alguna necesidad para que un hombre toque a una mujer y vice versa, como una cura médica o salvar a una persona que se ahoga, y no hay una doctora para la mujer o un doctor para el hombre, es legal para los dos lados tocarse o mirarse para las pruebas, curas o similar.

J. Es legal para un hombre no mahram oir la voz de una mujer no mahram con la condición que escucharla no sea con deseo sexual o una causa para cometer actos haram y está permitido para una mujer hacerse oir en un discurso o al dirigirse a hombres no mahram con la condición de que su voz no desvíe ni seduzca a los que escuchan, porque es haram para una mujer hablarle a los hombres de forma emocionada y agitada.

K. Es recomendable para una mujer guardar su belleza y elegancia para su marido porque el atractivo y la belleza representa un lado importante de la vida de una mujer y una fuente esencial de entre las fuentes de la felicidad de la vida matrimonial.

L. Está prohibido para una mujer imitar a los hombres (al vestirse, al actuar o por el comportamiento)

M. Está prohibido para una mujer perfumarse y salir de su casa, por ejemplo, está prohibido que su perfume sea percibido por hombres no mahram mientras pasa entre ellos o se mezcla con ellos.


Si examinamos con cuidado estas responsabilidades legales que caen bajo el marco del hijab Islámico, encontramos que los dos, hombres y mujeres, comparten la tarea de la responsabilidad en lo que se refiere a esta regla, con la especificación que concierne a las mujeres de cubrir su cuerpo. Esto muestra fuertemente que el Islam aspira a establecer relaciones limpias entre los dos géneros; difunde la pureza y la dignidad entre las personas; y salvaguarda a la sociedad con relaciones sanas. No está entre sus intenciones la de deshonrar la dignidad de una mujer entre las personas o impedirle realizar su papel en la vida como se ve claro en las leyes mencionadas arriba acerca del hijab Islámico.

Si queremos juzgar estrictamente la cuestión de cubrir el cuerpo de una mujer y hemos dicho que es correcto decir que los dos, hombre y mujer, tienen la misma tarea en el marco general del hijab Islámico, surge la pregunta: ¿Por qué colo la mujer soporta la carga de cubrir su cuerpo sin que el hombre tenga que hacerlo?

El hecho, el cual ninguna persona imparcial puede dudar, es que la razón por la especificación de cubrir el cuerpo de una mujer se relaciona con su cualidades sentimentales y físicas. Porque el lado atractivo de una mujer es mucho más fuerte que el de un hombre; ella tiene un lado apto para la sensibilidad; y tiene tendencias instintivas de mostrarse. Por tanto, los adornos y el embellecimiento está entre sus primeras especificaciones. Si no fuesen restringidas, ella podría causar, a sabiendas o no, que una persona inocente cometa un acto, pensamiento o acción haram.

Las características naturales de una mujer y la cual la hace más apta para atraer, tentar y fascinar a los hombres hacia ella misma, es la mayor razón por la que el Islam aborda este punto a través del hijab. Por lo tanto, no es normal pedirle a un hombre que cubra su cuerpo como ella; visto que un hombre en general no posee esas características específicas, ni es propenso a decorarse a sí mismo para llamar la atención de las mujeres.
Aun así, el Islam requiere que el hombre se vista de manera adecuada así como no exponer partes innecesarias de su cuerpo.

Sobre el tema de la atracción, existen dos cosas seguras, una en una mujer y otra en un hombre. Eso que existe dentro de una mujer es el deseo de mostrarse, es parte de su naturaleza. Eso que existe dentro de un hombre es la inclinación a mirar, no solo mirar sino flirtear y recibir placer por ello. Las dos cosas existen. Will Durant dice que no hay nada en el mundo más firme y perseverante que el deseo de un hombre de mirar a una mujer.

También está claro que los hombres y las mujeres son estimulados sexualmente de formas diferentes. Una mujer, siendo una criatura naturalmente sensible y tierna, requiere movimientos conmovedores y táctiles para estimularla. Un hombre, por otro lado, es una criatura más basta, dura y viril con una fuerte imaginación. Puede ser estimulado por una mera mirada. Un mujer se cubre a sí misma para que no exponga su cuerpo y para que el hombre no pueda ver nada que le estimule sexualmente. ¡Qué inteligente es el Islam al adoptar el hijab en la sociedad! Se ajusta completamente con la naturaleza innata de la mujer.

De acuerdo con esta realidad de atracción, vemos que el Islam también prohíbe actos tales como la sodomía entre los hombres y el lesbianismo entre las mujeres por que cada uno de los dos decretos tienen sus propios temas como otros decretos legales los cuales dependen de ciertos fondos necesarios para ellos.
Estos son los verdaderos centros que se abordan con el fin de construir este edicto positivo; el hijab islámico bendito.


Disculpen la traducción, no es de las mejores que he hecho.






Aishah Aish

8 Sept 2014

Responsibility of Hijab for Man and Woman



Assalamu Alaykum Wa Rahmatullah Wa Barakatuh



Responsibility of Hijab for Man and Woman


Let us scrutinize the required important matters for both sexes in order to specify the difference in responsibility between them concerning this framework of Islamic hijab.



Both man and woman are responsible according to the following verse of the Holy Qur'an:


"Say to the believing men that they cast dawn their looks and guard their private parts; that is purer for them; surely Allah is Aware of what they do. And say to the believing women that they cast down their looks and guard their private parts and not display their ornaments except what appears there of, and let them wear their head-coverings over their bosoms, and not display their or name except to their husbands..." (Holy Qur’an, 24:30-31).




The great jurisprudents (fuqaha) have cited explanations for these edicts:


A. A woman must cover her body and hair from the sight of non-mahram man.


B. It is unlawful for a man to look at the body and hair of a non-mahram woman with the exception of her face and hands. It is also unlawful for a man to look her hair and this verdict is applied on a woman concerning looking at men other than her father, son, uncle, grandfather, brother and those related to them.



C. It is forbidden for a man to look at the details of the face of a non-mahram women, or her hands with sexual desire and vice versa.



D. It is lawful for a man who wants to marry a woman to look at her in order to be acquainted with her physical qualities and vice versa.



E. It is lawful for both a man and woman to look at the body of their mahrams (except for the genital region) so long as it is not with sexual desire, but to look with sexual desire, is forbidden (haram) whether they are mahram or not.



F. It is obligatory for a woman to cover her body and hair from the sight of a non-mahram men (i.e., those with whom she is legally allowed to marry).



G. It is unlawful for a man to be alone with a non-mahram woman in a place where nobody else can enter if they fear that they may commit haram acts; but there is no objection for a man to be alone with a non-mahram woman when other are not prohibited from entering the place, even if the other are a mature rational child or in the state of security from committing corruption.



H. It is unlawful for a non-mahram man to touch a non-mahram woman nor a non-mahram woman may touch a non-mahram man such as shaking hands and so forth.



I. If there is a necessity for a man to touch a woman, and vice versa, such as medical cure or saving a drowning person, and there is no a female doctor for the woman or a male doctor for man, it is lawful for both sides to touch or look at the other side for tests, cure or the like.



J. It is lawful for non-mahram men to hear the voice of non-mahram women on condition that hearing should not be with sexual desire or as a cause for committing haram acts and it is permitted for a woman to make her voice heard through discourse or address by a non-mahram man on condition that her voice should not mislead or seduce listeners, because it is haram for a woman to talk to men in an excited and agitating manner.



K. It is recommended for a woman to keep her beauty and elegance for her husband because attractiveness and beauty represent an important side in the life of woman and an essential source among the sources of the happiness of matrimonial life.



L. It is forbidden for a woman to imitate men (by dress, actions or behavior) and vice versa.



M. It is forbidden for a woman to perfume herself and go outside her home, i.e. it is forbidden that her perfume is noticed by non-mahram men while passing among them or mixing with them.




If we examine carefully these legal responsibilities which fall under the frame of Islamic hijab, we will find that both men and women share the task of responsibility regarding this rule, with the specification concerning women in covering their body. This shows strongly that Islam is aspires to establish clean relations between the two sexes; spread purity and dignity among people; and safeguard the society with healthy relations. It is not among its intentions to disgrace a woman's dignity among people or prevent her from performing her role in life as it is clear through the above mentioned laws concerning Islamic hijab.

If we want to judge strictly the matter of covering woman's body and we have said it is correct to say that both men and women hold the same task in the general framework of Islamic hijab, the question comes: Why a woman alone bear the burden of covering her body and without man to do so?

The fact, which no fair-minded person can doubt, is that the reason for the specification of covering a woman's body alone relates to her sentimental and physical qualities. Because the temptation side of woman is much stronger than a man; she has the competent side for sensibility; and she has instinctive tendencies for showing herself off. Thus, ornaments and beautification are among her first specifications. If they are unrestricted, she may cause, knowingly or unknowingly, an innocent person to commit a haram act, thought or deed.

This natural characteristic of woman and which makes her more able to attract, tempt and fascinate man towards herself, is the main reason Islam tackles this point through hijab. Therefore, it is not normal to ask a man to cover his body like her; whereas man in general does not possess these specific characteristics, nor is he naturally prone to decorate and beautify himself in order to draw attention of woman. Still, Islam does require a man to dress in an appropriate manner so as not to expose unnecessary parts of his body.

On the subject of attraction, two sure things exists, one in a woman and one in a man. That which exists within a woman is the desire to show herself off, it is a part of her nature. That which exists in a man is an inclination towards looking, not just looking but flirting and receiving pleasure from it. Both of these things exist. Will Durant says that there is nothing in the world more firm and more persevering than a man's desire to look at a woman.

It is also clear that men and women are sexually stimulated in different ways. A woman, being a naturally sensitive and tender-hearted creature, requires touching and tactile movements in order to stimulate her. A man, on the other hand, is a much coarser creature, tough and virile with a strong imagination. He can be stimulated by a mere look. A woman covers herself to keep from showing off her body and the man cannot see anything which will stimulate him sexually. How clever Islam is to adopt hijab in society! So it completely conforms with the innate natures of woman!

In accordance with this reality of attraction, we see that Islam also forbids acts such as sodomy among men and lesbianism among women because each of the two decrees has its own subject and background like other legal decrees which rely on certain backgrounds necessary for them.
These are the true centres which addresses in order to build this positive edict; the blessed Islamic hijab.






Aishah Aish

27 Aug 2014

Foley & Islamic State Group / Foley & el Grupo del Estado Islámico


Assalamu Alaikum Wa Rahmatullah Wa Barakatuh



Observations so far regarding the "beheading" of US "journalist" Foley. And Islamic-State-Group.

01) The killer didn't start his speech with "Bismillahi rahmani rahim"


02) There is no black flag in the video


03) Foley is far too calm for someone who knows he is about to have his head cut off.


04) No "Allahu akbar".


05) "Killer" has an accent from NW London which conveniently has the largest Jewish population in the UK.


06) Foley has been outed as a CIA asset by former US Intelligence Agent Scott Rickard which explains why he keeps popping up in US proxy war situations.


07) His family didn't seem upset at news of his death on their TV interviews.


08) Since when have ISIS been shy about showing the actual beheading of their victims?.


09) Facial bone structure of "decapitated" head is different than Foley whilst alive.


10) When have ISIS ever used graphical and audio effects in their videos?.


11) Remember Foley was captured and released by Gadaffi, then went "missing" in Syria and the US govt spent the last few months claiming Assad took him. Now we are supposed to believe Assad handed him over to ISIS?.


12) A big give away of the staged level of this is the orange suit. Where do ISIS get a bright orange American jail style suit from? Seems like a perfect video to shock USA audiences into being Ok with another war.
Orange suit in a war zone people!


13) IS always used the black flags in their videos, and always finish with Allahu Akbar screaming.


We can't verify the News of the beheading, since ISIS official Media hasn't reported this yet. Allah knows the Best!








Observaciones en relación con la "decapitación" del "periodista" Foley. Y terrorista del estado islámico.

01) El asesino no comenzó su discurso con "Bismillahi Rahmani Rahim"


02) No hay bandera negra en el video

03) Foley esta demasiado tranquilo para alguien que sabe que está a punto de tener su cabeza cortada


04) No hay grito de "Allahu akbar"


05) "el asesino" tiene un acento de Londres, que justamente tiene la mayor población judía en el Reino Unido


06) Foley ha sido marginado como un activo de la CIA por el ex Inteligencia agente Scott Rickard lo que explica por qué sigue apareciendo en situaciones de guerra de poder de Estados Unidos


07) Su familia no parecía molesta por la noticia de su muerte en sus entrevistas de televisión
08) ¿Desde cuándo ISIS han sido tímidos a la hora que muestra la decapitación real de sus víctimas?


09) la estructura ósea facial de la cabeza "decapitada" es diferente a Foley mientras permanecia vivo


10) Cuando se han utilizado alguna vez ISIS efectos gráficos y de audio en sus videos tan buenos?


11) Recuerde Foley fue capturado y puesto en libertad por Gadaffi, luego se "perdio" en Siria y el Gobierno de Estados Unidos pasó los últimos meses reclamando Assad se lo llevó. Ahora se supone que debemos creer que Assad lo entregó a ISIS?


12) El traje de color naranja. Traje naranja en un pueblo de la zona de guerra! raro no? ¿De dónde ISIS conseguio un traje naranja brillante estilo de la cárcel estadounidense? Parece que es un video perfecto para sorprender al público de EEUU y que todos esten de acuerdo con otra guerra.


13) ISIS utiliza siempre las banderas negras en sus videos, y siempre terminan con Allahu Akbar gritando.


No podemos verificar las Noticias de la decapitación, ya que los medios oficiales de ISIS no lo ha reportado aún. Allah sabe más.




Aishah Aish

26 Aug 2014

Story: Dowry / Dote

Assalamu Alaykum Wa Rahmatullah Wa Barakatuh



"Hiba Ammar writes: When my father proposed to my mother, he dedicated Surah Al-Imran, which he memorized off heart, as her "Mahr" (dowry). And when my husband proposed to me, my father told him that he would have to memorize a Surah of the Quran as my mahr. The wedding will not go on unless I've received my mahr I was asked to pick one of the surahs. I chose Surah Al-Noor. For all the laws that Surah contained within it and for the fact that it seemed hard to memorize on my behalf.

And before our wedding day; aside of being busy preparing for our "Newly wedded Nest", the Quran wouldn't leave my husband's hand an entire month as he was memorizing the Surah.

A few day before our wedding day, my husband came to recite to my father the Surah which he had completed. My father told him every time u make a mistake, you would have to start from the beginning all over
again.

My husband began reciting Surah Al-Noor with his calm/gentle voice in such a "beautiful" scene which I will never forget. My mother and I would look at one another and would smile awaiting my husband to make a mistake so he would have to start all over again and by that increase my "Reward".

But my husband - May Allah bless him - had memorized the Surah off heart and didn't even forget one single verse of it. Once he finished my father hugged him and said to him: "Today I shall marry my daughter to you, for you have fulfilled her mahr and your pledge to me.."

He didn't pay me a financial mahr, and we didn't buy gold worth tens of thousands. He sufficed me with Allah's words as an oath/ contract between us. And the Question is.... I wonder what Surah my daughter will chose as her mahr in the future?"




Let's make something clear, each woman can ask anything she wishes as a dowry, not because one asks for money is a sinner or worse muslimah. So let's not judge, specially negatively.

And brothers, don't think 'today there are not women like this, all them want money' and things like this.. that's also judging and you don't know each woman on the earth so better remain silent :)

Remember that you can't ask for a pious woman if you are not pious, you can't demand a sinless person when yourself are not sinless. Look on yourself, you sin, just like any other person, remember that, no one is perfect. Perfection ONLY belongs to Allah.





"Hiba Ammar escribe: Cuando mi padre le propuso matrimonio a mi madre, él le dedicó la Surah Al-Imran, la cual memorizó de corazón, como su "Mahr" (dote). Y cuando mi esposo me propuso matrimonio, mi padre le dijo que tenía que memorizar una Surah del Corán como Mahr para mí. La boda no se realizaria hasta que yo recibiera mi Mahr, me pidieron elegir una de las surahs. Elegí Surah Al-Noor. Por todas las leyes que esa Surah contiene en su interior y por el hecho de que parecía difícil de memorizar en mi nombre.


Y antes de nuestro día de boda; aparte de estar ocupados preparando nuestro "Nido de recién casados", el Corán no dejaba las manos de mi marido durante un mes entero ya que estaba memorizando la Surah.

Unos cuantos dias antes de nuestra boda, mi marido vino a recitarle a mi padre la Surah la cual había completado. Mi padre le dijo que cada vez que cometiera un error, tendría que empezar desde el principio otra vez. 

Mi marido comenzó a recitar la Surah Al-Noor con su calmada/suave voz en un escenario tan "hermoso" que nunca lo olvidaré. Mi madre y yo nos mirabamos la una a la otra y sonreíamos  a la espera de que mi marido cometiera un error y así tendría que empezar de nuevo y con eso, aumentando mi "recompensa".

Pero mi marido - Allah le bendiga - había memorizado la Surah de corazón y no olvidó ni un solo verso de ella. Una vez que acabó, mi padre le abrazó y le dijo: "Hoy debo casar a mi hija contigo, ya que has cumplido con su Mahr y tu compromiso conmigo." 

Él no me pagó un mahr financiero, y no compramos oro por valor de decenas de miles. Me bastó con las palabras de Allah como juramento/contrato entre nosotros. Y la pregunta es... Me pregunto que Surah elegirá mi hija como su mahr en el futuro?"


Dejemos algo claro, cada mujer puede preguntar por lo que sea que ella desee como dote, no por que una pide por dinero es una pecadora o una muslimah peor. Así que no juzgemos, especialmente negativamente.
Y hermanos, no piensen "hoy no hay mujeres como esta, todas quieren dinero" y cosas así...
esto también es juzgar y tú no conoces a cada mujer de la tierra así que mejor permanece en silencio :)

Recuerda que no puedes pedir por una mujer piadosa si tú no eres piadoso, no puedes exigir una persona sin pecados cuando tú mismo no estás libre de pecado. Mirate a tí mismo, tu pecas, igual que cualquier otra persona, recuerda eso, nadie es perfecto. La perfección SOLO pertenece a Allah.

 
No es suficientemente bueno querer
una pareja increíble sin hacer un esfuerzo
en ser esa increíble persona que tal
pareja estaría buscando.
-Mufti Ismail Menk





Aishah Aish

15 Aug 2014

Jummah



Assalamu Alaikum Wa Rahmatullah Wa Barakatuh


Today I want to write about my personal experience in this day.

Today for first time I was able to go to the mosque and join the Jummah prayer in congregation, Alhamdulillah, the reason why I was there was because I was going to say Al Shahadah in public, I never did so but unfortunately the sheikh couldn't do it with me so well it all belongs to Allah's plan, He knows when will be the right time.

I had never been there before, I had never prayed with anyone, I had never listen to any Khutbah, actually I had never prayed because of family problems but tried to learn, at least the theory until I'm safe enough to do the practice.

What did I say at home for being able to go out for Jummah Prayer? Well, I made up a kind of movie excuse to be able to go out, I've been questioned just like every time I want to go out and in the morning to avoid more questions and control (note: I'm really bad at lying because I don't like doing so) I just ranaway from home.

After going out, this time I couldn't put on hijab in the stairs where I normally sit to put it on because my family was acting weird and I was fearing they might follow me or do something, so just in case I met my sister in the half way to the mosque, we went to a street where there wasn't much people or traffic and I started to dress up (cardigan on and hijab) voilà! Salaams Aishah.

Walked to the mosque, I have to say that I barely slept last night due to nerves for today. All the way to the mosque I was really nervous for it, many might not understand it but I was amazed today Subhana Allah. Inside the mosque I was fascinated, the feeling was ... I can't describe but ma shaa Allah is the best I can say.

My sister taught me new things to say, followed her in the first rakkas we have to do after entering the mosque, looked for the sheikh to tell him I was going to say al shahadah in congregation (I never did it, I just did it in private once 2 years ago) etc etc the answer was no, he was busy so in shaa Allah other time it will be. Allah knows when is the right time to do so.
(I think I repeated myself)

Read a bit the Quran, met new sisters, saw part of the mosque.... and just sitting there for me was ma shaa Allah amazing really.
Listened the Khutbah which was about Jihad and the wrong meaning that some muslims, the media and people in general have about it, it was very nice and interesting.

Then after this we prayed and it was my first one and I got really emotional, I think I can say I cried over it and the feeling I got was... I don't know but I want it forever, I needed this, I needed to pray once at least, it's my missing piece and while doing it I was overwhelmed by the feeling of knowing that this is where I belong to, Islam is my way, despite what kind of people I can find on my way, Islam is the way of life I want and this feeling is what I want to feel forever, it's hard to explain by words but I think this gave me strength to keep going, many of you might be able to pray freely and a few might not value it as it should be valued but I don't, I can't pray freely so if this one prayer which wasn't even perfect gave me this feeling I can't explain, how will it be when I can pray 5 times and perfectly??

I'm looking forward to assist the next Friday to the mosque again in shaa Allah. If I could (and I will try) I wouldn't miss any other anymore. in shaa Allah.

Just wanted to share this experience with you all and thank my sister (you know who you are) for helping me this much and giving me the chance to live this day... May Allah bless you all your way and grant you Jannah al-Firdous Ameen.






Hoy quiero escribir sobre mi experiencia personal en este dia. 

Hoy por primera vez pude ir a la mezquita y unirme al rezo del viernes en congregación, Alhamdulillah, la razón por la que estaba allí era por que yo iba a decir Al- Shahadah en público, nunca lo hice antes pero desafortunadamente el sheikh no podía hacerlo conmigo pero bueno, todo forma parte del plan de Allah, Él sabe cuando será el momento adecuado.

Yo nunca había estado allí antes, nunca había rezado con nadie, nunca había escuchado ninguna Khutbah, de hecho nunca había rezado debido a problemas familiares pero intenté aprender, al menos la teoría hasta que esté a salvo para hacer la práctica.

¿Qué dije en casa para poder salir para Jummah? Pues me inventé una excusa peliculera para poder salir fuera, he sido interrogada como cada vez que quiero salir y por la mañana para evitar más preguntas y el control (nota: Soy muy mala mintiendo por que no me gusta hacerlo) simplemente huí de casa, me escapé de casa.

Después de salir, esta vez no podía ponerme el hijab en las escaleras donde normalmente me siento para ponermelo por que mi familia estaba actuando raro y temía que pudiesen seguirme o hacer algo, así que por si acaso me encontré con mi hermana a medio camino de la mezquita, fuimos a una calle donde no hay mucha gente ni tráfico y empecé a vestirme (rebeca y hijab) voilà! Salaams Aishah.

Caminamos para la mezquita, tengo que decir que apenas dormí la noche anterior por los nervios por lo de hoy. Todo el camino a la mezquita estaba realmente nerviosa, muchos no podrían entenderlo pero yo estaba atónita hoy Subhana Allah. Dentro de la mezquita estaba fascinada, el sentimiento era... No lo puedo describir pero ma shaa Allah es lo mejor que puedo decir. 

Mi hermana me enseñó cosas nuevas para decir, la seguí en las primeras rakkas que tenemos que hacer después de entrar a la mezquita, buscamos por el sheikh para decirle que yo iba a hacer la shahadah en congregación (nunca lo hice, solo en privado hace dos años.) etc etc la respuesta fue que no que estaba ocupado así que in shaa Allah otra vez será. Allah sabe cuando es el momento para hacerla. (Creo que me he repetido)

Leí un poco del Coran, conocí nuevas hermanas, vi parte de la mezquita...... y solo sentarme allí para mí era ma shaa Allah realmente increíble.
Escuché la Khutbah la cual iba sobre la Jihad y el significado incorrecto que algunos musulmanes, los medios y la gente en general tiene de ella, estaba bastante bien e interesante.

Entonces después de esto rezamos y fue mi primera vez y me emocioné, creo que puedo decir que lloré un poco y el sentimiento que tenía era... no sé pero lo quiero para siempre, lo necesitaba, necesitaba rezar al menos una vez, es la pieza que me falta y mientras lo hacía estaba abrumada por el sentimiento de saber que es a donde pertenezco, el Islam es mi camino, a pesar de la gente que me encuentre en el camino, el Islam es la forma de vida que quiero y este sentimiento es lo que quiero sentir por siempre, es difícil explicar con palabras pero creo que esto me dio fuerzas para seguir adelante, muchos pueden rezar libremente y algunos no lo valoran como debería ser valorado pero yo no, no puedo rezar libremente por lo que si este rezo, el cual ni siquiera fue perfecto, me hizo sentir de una forma que no puedo explicar, ¿cómo será cuando pueda rezar 5 veces y perfectamente?

Tengo muchas ganas de asistir el viernes que viene a la mezquita otra vez in shaa Allah. Si pudiera (Y lo voy a intentar) no me perdería ningún otro nunca más. In shaa Allah. 

Solo quería compartir esta experiencia con vosotros y agradecer a mi hermana (tu sabes quien eres) por ayudarme tanto y darme la oportunidad de vivir este día... Allah te bendiga todo tu camino y te conceda Jannah al Firdous Ameen.





Aishah Aish