9 Jul 2014

Parenting (2)


Assalamu Alaykum Wa Rahmatullah Wa Barakatuh




Some tips, hadith, ayahs... about parenting.
Algunos consejos, hádices, versos... sobre parenting.


Recognizing the Majesty of the Creator, Allah (swt)
Reconocer la Majestuosidad del Creador, Allah (swt)
 
Recognizing pregnancy as an ayah (sign) of Allah's power and creation
Reconocer el embarazo como un ayah (signo) del poder y creación de Allah.

Making a firm commitment to Ar Rada' (breastfeeding)
Comprometerse firmemente a Ar Rada' (amamantar)

Recognizing that Ar Rada' is Allah's gift to children, and that it is the best way to feed and nurture a young infant.
Reconocer que Ar Rada' es un regalo de Allah a los/as niños/as, y que es la mejor forma de alimentar y criar a un/a niño/a.

Using the "family bed" in order to promote safe infant sleep, nighttime nursing, and bonding between mother, father, and baby.
Usar la "cama familiar" con el fin de promover un sueño seguro al niño/a, para la lactancia nocturna y como unión entre la madre, el padre y el bebé.

Don't forget, a man also is part of the learning process of his child, he must be present in his life. Father is the one who raise a child not the one who helped to make it.

No lo olvides, un hombre también es parte del proceso de aprendizaje de su hijo/a, debe estar presente en su vida. Padre es aquel que educa a un niño no quien ayuda a hacerlo.

"The believers, men and women, are Awliyaa´ (helpers, supporters, friends, allies, protectors) of one another." (9:71)
"Los creyentes, hombres y mujeres, son Awliyaa' (ayudantes, partidarios, amigos, aliados, protectores) los unos de los otros." (9:71)

 
Supporting the right of the Muslim mother to stay at home to nurture and educate her young children.
Apoyar el derecho de la madre musulmana a quedarse en casa para críar y educar a sus hijos/as pequeños/as.

Following the Sunnah of the Prophet in gently disciplining children.
Seguir la Sunnah del Profeta en la disciplina de cuidado infantil.

Following the Sunnah of the Prophet in playing and joking with our children.
Seguir la Sunnah del Profeta en jugar y bromear con nuestros hijos/as.

Following the Sunnah of the Prophet in showing tenderness and mercy to our children.
Seguir la Sunnah del Profeta en mostrar ternura y misericordia para nuestros/as hijos/as.

Encouraging young girls to be aware of their modesty and also to wear the hijab and cover their adornments.
Animar a las niñas jóvenes a ser conscientes de su modestia y también de llevar el hijab y cubrir sus adornos.

Encouraging young men to grow the beard and guard their modesty
Animar a los chicos jóvenes a que se dejen barba y guardar su modestia.





"He (the Prophet) was praying. When he performed sajdah, Hasan and Hussein jumped onto his back. When the people tried to stop them, he gestured them to leave the two alone. After offering his prayer, he placed them in his lap and said, 'Whoever loves me should love these two.'" (Reported by Ibn Khuzaimah and Baihaqi) 

"Él (el Profeta) estaba rezando. Cuando hizo la sajdah (postración), Hasan y Hussein saltaron a su espalda. Cuando la gente intentó pararlos, él les hizo un gesto para que los dejase en paz. Después de rezar, los movió a su regazo y dijo, "Quien me ame debería amar a estos dos." " (Comunicado por Ibn Khuzaimah y Baihaqi)


"The Messenger of Allah was praying and he was carrying Umama the daughter of Zainab, the daughter of the Messenger of Allah, and she was the daughter of 'As ibn Rabi'a ibn Abdu-Shams. When he prostrated, he put her down, and when he stood, he carried her (on his neck)." (Reported by Bukhari and Muslim)
"El Mensajero de Allah estaba rezando y estaba llevando (en brazos) a Umama la hija de Zainab, la hija del Mensajero de Allah, y ella era hija de 'As ibn Rabi'a ibn Abdu-Shams. Cuando se postró, la dejó en el suelo, y cuando se levantó, se la llevó (a su cuello)." (Comunicado por Bukhari y Muslim)
 

"The Prophet said: 'When I stand for prayer, I intend to prolong it, but on hearing the cries of a child, I cut it short, as I dislike to trouble the child's mother.'" (Reported by Bukhari)
"El Profeta dijo: "Cuando estoy de pie para rezar, intento prolongarlo, pero al oír los llantos de un niño, lo hago corto (el rezo) ya que no me gusta molestar a la madre del niño." (Comunicado por Bukhari)




Surah Luqman. Luqman's advices to his son.
Capítulo Luqman. Consejos de Luqman a su hijo.

18. "And turn not your face away from men with pride, nor walk in insolence through the earth. Verily, Allah likes not each arrogant boaster."
  
This Verse encourage them to have good manners. To be gentle, helpful, and to treat people with respect. Be humble and avoid arrogance.


18."Y no pongas mala cara a la gente ni andes por la tierra con insolencia, pues es verdad que Allah no ama al que es presumido y jactancioso."
Este verso les anima a tener buenos modales. A ser gentil, útil, y a tratar a la gente con respeto. Sé humilde y evita la arrogancia.
 

19. "And be moderate (or show no insolence) in your walking, and lower your voice. Verily, the harshest of all voices is the voice (braying) of the ass."

This verse teach them not to walk with pride, not to walk too fast or too slow and do not raise their voices unless it is necessary.


19. "Sé moderado al caminar y baja la voz, pues ciertamente la más desagradable de las voces es la del asno."
Este verso les enseña a no caminar con orgullo,  a no caminar demasiado rápido o demasiado lento y a no elevar la voz a menos que sea necesario.


Our duty as Muslims is to spread Islam correctly, to act according to the teachings of Islam and the Sunnah of the Prophet Muhammad (Salla allahu allahi wa salam) and this is applied to our own family too and so our children.
Our duty is to show them the beauty of Islam and make them interested, we are responsible for what we teach them so firstly we should learn Islam well. Remember that Islam is easy so don't make it hard, neither be hard on your child or they will end up hating it and we don't want that. We need patience, children take time to learn, they must learn by heart not by mind alone so be patient.


“Teach others, make things easy, not difficult. When any of you is in a state of anger, let him keep silent.”
(Related by Al-Bukhari in Al Adab Al Mufrad and by Ahmad)

Encourage them to do things and use those things to teach them the morals of Islam, for example, give them responsibilities depending on their age. Like, to save their toys after playing with them or help to set the table when they will eat, make them take part in activities, make them funny for them, it will create an habit on them and helping other's is into the morals of Islam.

“Whoever calls to guidance, he will receive an additional reward equal to those who follow him, without their rewards being reduced in the least. Whoever calls to misguidance, he will receive the sin of those who follow him, without their punishment being reduced in the least.” (Muslim #2674)

To teach them respect towards others is important that you respect them too, never, NEVER humilliate them, never tell them bad things about themselves when they do something wrong, such as 'you never do anything well", "you are always annoying me", "you seem silly" etc, it's common to threat kids using fear for them to obey you and tell them "You will go to Jahanam if you don't do this..." looks like no one would ever do this but this happens. Children are learning all the time, and if you only tell them bad things, they will grow thinking they are that bad, if you don't respect them, they will grow not knowing how to respect others and themselves. And respect is a moral of Islam.
Change this bad words towards them for good ones, you have to excite them about things, make them attractive for them. For example, change the Jahanam thing (Astaghfirullah) by Jannah, "If you want to come to Jannah with me, you have to... in shaa Allah" change negative things by positive things and you will obtain positives results, I guarantee you this.

“The best of the Muslims is he from whose hand and tongue the Muslims are safe.” (Muslim)

When teaching them to pray, be patient too, it begins as an informal way, let them pretend they are praying, let them imitate you, they are doing the same as you do (that's why is important you pray well too, you are their reference), they will get interested. (around age of 2 they might show interest).
Later on, (3 or 4 years old) start to teach them the first Surah, little to little, make them practice, this practice should last between 5 and 15 minutes, consistency is more important than length in practice.
Remember that each child is different and not all of them are willing to learn new things every day, each one has its own way, don't be too hard.

Finally, be fair with them, don't make one think he/she is less important than his/her brother/sister, this is important for their self esteem and to not feel they are abandoned.

The Messenger of Allah also said: "Treat your child equally, treat your child equally, treat your child equally." (Ahmad, Abu Dawud, Ibn Hibban)

Al-Nu'man ibn Bashir said: "My father conferred upon me a slave as a gift. He took me to Allah Messenger (saw), to get a witness. The Messenger of Allah said, 'Have you given a gift to every son of yours such as you have awarded Al-Nu'man?' He my father said, 'No.' The Messenger of Allah said, 'Be mindful of your obligation to Allah and do justice in respect of your children.' My father came back and revoked his gift." (Agreed upon)

And talk to them well, ignore the bad behaviours, correct them and encourage the good ones a lot so they will feel like repeating them. They want attention, so give them attention for the good things they do not the bad ones, they don't know what is right or wrong, they are learning.
Never compare them to others or to their siblings, each child is different so it is their way of learning, understanding, behaving etc
  





Nuestro deber como Musulmanes es propagar el Islam correctamente, actuar de acuerdo con las enseñanzas del Islam y la Sunnah del Profeta Muhammad (Salla Allahu Allahi Wa Salam) y esto se aplica a nuestra familia también y a nuestros hijos/as.

Nuestro deber es mostrarles la belleza del Islam y hacer que se interesen, somos responsables de lo que les enseñamos asé que primero debemos aprender bien el Islam. Recuerda que el Islam es fácil, no lo hagas difícil, y tampoco seas duro/a con tu hijo/a o acabarán odiándolo, y no queremos eso. Necesitamos paciencia, los niños/as se toman su tiempo para aprender, deben hacerlo de corazón y no solo con la mente, así que sé paciente.

"Enseña a otros, haz las cosas fáciles, no difíciles. Cuando cualquiera de vosotros esté en un estado de enfado, mantente en silencio." (Relacionado por Al-Bukhari en Al Adab Al Mufrad y por Ahmad) 

Anímales a hacer cosas y usa esas cosas para enseñarles las morales de Islam, por ejemplo, dadles responsabilidades dependiendo de su edad. Como, guardar sus juguetes después de jugar con ellos o ayudar a poner la mesa cuando vayan a comer, haz que participen en actividades, hazlas divertidas para ellos, esto creará un hábito en ellos y ayudar a otros está entre las morales del Islam. 

"Quien llama a la orientación, recibirá una recompensa adicional igual a aquellos que le siguen, sin que su recompensa se vea reducida en lo más mínimo. Quien llama a la desorientación, recibirá el pecado de aquellos que le sigan, sin que el castigo se vea reducido en lo más mínimo." (Muslim #2674)

Para enseñarles respeto hacia los otros es importante que les respetes también, nunca, NUNCA los humilles, nunca les digas cosas malas sobre ellos mismos cuando hagan algo mal, como 'nunca haces nada bien", "siempre estás molestando",  "pareces tonto/a", etc es común amenazar a los niños usando el miedo para que te obedezcan y les dices "Irás a Jahannam si no haces esto..." parece como si nadie haría esto jamas, pero pasa. Los niños están aprendiendo todo el tiempo, y si solo le dices cosas malas, crecerán pensando que ellos son así de malos, y si no les respetas, crecerán sin saber como respetar a otras personas ni a ellos mismos. Y el respeto es una moral de Islam.
Cambia estas malas palabras por palabras buenas, tienes que emocionarles con las cosas, hacerlas atractivas para ellos. Por ejemplo, cambia lo de Jahanam (Astaghfirullah) por Jannah, "Si quieres venir conmigo a Jannah, tienes que...in shaa Allah" cambia las cosas negativas por cosas positivas y obtendrás resultados positivos, te lo garantizo. 

 "El mejor de los Musulmanes es aquel del cuya mano y lengua los Musulmanes están a salvo." (Muslim) 

Cuando les enseñemos a rezar, sé paciente también, comienza de forma informal, permiteles pretender que ellos rezan, permiteles que te imiten, están haciendo los mismo que tu haces (por eso es importante que tu reces bien también, tu eres su referencia), ellos se interesarán. (Alrededor de los 2 años podrían mostrar interés). 

Más tarde, (a los 3 o 4 años) empieza a mostrarles la primera Surah, poco a poco, hazles practicar, esta práctica debe durar entre 5 y 15 minutos, consistencia es más importantes que duración en la práctica.
Recuerda que cada niño/a es diferente y no todos están dispuestos a aprender cosas nuevas cada día, cada uno (niño/a) tiene su propia forma de aprender, no seas muy duro.
Finalmente, sé justo con ellos, no hagas que uno piense que él/ella es menos importante que su hermano/a, esto es importante para su autoestima y para que no sientan que son abandonados.

El Mensajero de Allah también dijo: "Trata a tu hijo/a igualmente, trata a tu hijo/a igualmente, trata a tu hijo/a igualmente." (Ahmad, Abu Dawud, Ibn Hibban)

Al-Nu'man ibn Bashir dijo: "Mi padre me concedió como regalo un esclavo. Él me llevó al Mensajero de Allah (saw), para tener un testigo. El Mensajero de Allah dijo, "¿Le has dado un regalo a cada uno de tus hijos tal y como has recompensado a Al-Nu'man?" Él, mi padre, dijo, "No". El Mensajero de Allah dijo, "Sea consciente de tu obligación con Allah y haz justicia con respecto a tus hijos." Mi padre regresó y revocó su regalo." (Mutuo Acuerdo.)

Y háblales bien, ignora los malos comportamientos, corrígeles y alenta los buenos mucho para que los repitan. Ellos quieren atención, así que dales atención por las cosas buenas que hagan y no por las malas, ellos no saben que está bien o que está mal, están aprendiendo.
Nunca les compare con otros o con sus hermanos/as, cada niño es diferente y así es lo es su forma de aprender, entender, comportarse, etc






Aishah Aish

7 Jul 2014

Parenting


Assalamu Alaykum Wa Rahmatullah Wa Barakatuh



Here is a list of things you need to teach your Child(ren) at early age: 


Aquí hay una lista de cosas que necesitas enseñarle a vuestro hijo(s) desde edad temprana:




1: Warn your Girl Child Never to sit on anyone's laps no matter the situation including uncles.


1: Advierte a tu hija que Nunca se siente en las rodillas de nadie sin importar la situación incluyendo los tíos.



2: Avoid Getting Dressed in front of your child once he/she is 2 years old. Learn to excuse them or yourself.


2: Evita vestirte en frente de tu hijo/a cuando tenga 2 años. Aprende a disculparlos y a ti mismo/a.


 
3. Never allow any adult refer to your child as 'my wife' or 'my husband'


3. Nunca permitas a ningún adulto referirse a tu hijo/a como "mi mujer" o "mi marido"



4. Whenever your child goes out to play with friends make sure you look for a way to find out what kind of play they do, because young people now sexually abuse themselves.


4. Cada vez que tu hijo/a salga a jugar con amig@s, asegúrate de que buscar una forma de averiguar que tipo de juegos hacen, porque la gente joven ahora se abusan sexualmente a sí mismos.

 
5. Never force your child to visit any adult he or she is not comfortable with and also be observant if your child becomes too fond of a particular adult.


5. Nunca fuerces a tu hijo/a a visitar a ningún adulto con los que el o ella no se sienta cómodo/a y también observa si tu hijo/a se aficiona demasiado de un adulto en particular.
 

6. Once a very lively child suddenly becomes withdrawn you may need to patiently ask lots of questions from your child.


6. Si de repente un niño muy activo se convierte en retraído puede que tengas que, pacientemente, hacerle muchas preguntas.
 

7. Carefully educate your grown ups about the right values of sex . If you don't, the society will teach them the wrong values.


7.Con cuidado educa a tus hijos/as mayores sobre los valores correcto sobre el sexo. Si no lo haces, la sociedad les enseñará los valores incorrectos.
 

8: It is always advisable you go through any new Material like cartoons you just bought for them before they start seeing it themselves.


8. Siempre es aconsejable que revises cualquier nuevo material, como los dibujos animados que acabas de comprarles antes de que empiecen a verlos solos.
 

9. Ensure you activate parental controls on your cable networks and advice your friends especially those your child(ren) visit(s) often.


9. Asegúrate de que activas el control parental en tu cable de red y aconseja a tus amigos, especialmente a aquellos a los que tu(s) hijo(s)/a(s) visitan a menudo.
 

10. Teach your 3 year olds how to wash their private parts properly and warn them never to allow anyone touch those areas and that includes you (remember, charity begins from home and with you).


10. Enseña a los de 3 años como lavarse sus partes privadas adecuadamente y advierteles que nunca permitan a nadie tocar esas áreas y eso te incluye a ti (recuerda, la caridad comienza en casa y contigo)
 

11: Blacklist some materials/associates you think could threaten the sanity of your child (this includes music, movies and even friends and families).


11. Pon en la lista negra cualquier material/asociado que pienses que amenaza la salud de tu hijo/a (esto incluye música, películas e incluso amigos y familia)
 

12. Let your child(ren) understand the value of standing out of the crowd.


12. Permite que tu(s) hijo(s)/a(s) entiendan el valor de sobresalir de la multitud.
 

13: Once your child complains about a particular person, don't keep quiet about it. Take up the case and show them you can defend them.



13: Una vez que tu hijo/a se queje de una persona en particular, no te quedes callad@. Toma el caso y demuéstrales que les puedes defender (a tus hijos/as)
 

Remember, we are either parents or parents-to-be.

Recuerda, somos padres o lo vamos a ser.




Credits to the whatsapp group
"Deen Studies"





Aishah Aish 

4 Jul 2014

Bone Loss In Old Age / Pérdida Ósea En La Vejez


Assalamu Alaykum Wa Rahmatullah Wa Barakatuh




“And said, ‘My Lord, my bones have gone frail and my head is crowned with white, but in calling on You, My Lord, I have never been disappointed’.” [Surah Maryam, 4]

The Arabic word “wahana” in verse 4 of Surah Maryam means “relaxed, weakened or insufficient.” The use of this word in the context of aging and changes taking place in the bones is most wise. Bone scanning performed taking detailed measurements using modern technology makes it possible to image the disease known to the medical world as “osteoporosis,” or bone loss. 

Osteoporosis is a metabolic disease that leads to a loss of bone mass. The word osteoporosis come from the combination of the words osteo (bone) and porosis (full of holes). Bone, which rather resembles a honey comb, stores significant quantities of essential minerals such as calcium. Bone mass begins to gradually decline from around the age of 40. In its more advanced stages, this disease, which is mainly seen in the elderly and manifests itself as a loss of bone tissue mass, leads to easy bone breakage. 

Bearing in mind that x-rays were only discovered in the 1890s, it is clear how difficult obtaining any information regarding the bones would have been. The fact that the Qur’an contains such information, which is in exact agreement with modern medical science, is one of the clear signs that the Qur’an has come down from the presence of Allah.








"Dijo: ¡Señor mío! Mis huesos se han debilitado y mi cabello ha encanecido y nunca, Señor, en lo que Te he pedido, he sido decepcionado." [Sura Maryam, 4]

La palabra Árabe "wahana" en el verso 4 de la Sura Maryam significa "relajado, debilitado o insuficiente". El uso de esta palabra en el contexto de envejecer y cambios que ocurren en los huesos es más sabio.
La gammagrafía ósea realizada tomando medidas detalladas utilizando la tecnología moderna hace posible la imagen de la enfermedad conocida en el mundo médico como "osteoporosis", o la pérdida de hueso.


La osteoporosis es una enfermedad metabólica que conduce a la pérdida de masa ósea. La palabra osteoporosis viene de la combinación de palabras "osteo" (hueso) y "porosis" (lleno de agujeros). Los huesos, que más bien se asemejan a un panal de miel,
almacena cantidades significativas de minerales esenciales como el calcioLa masa ósea comienza a disminuir gradualmente alrededor de los 40 años. En las etapas más avanzadas, esta enfermedad, que se observa principalmente en las personas de edad y se manifiesta como una pérdida de la masa de tejido óseo, conduce a la fácil rotura ósea.



Teniendo en cuenta que los rayos-x fueron descubiertos en 1890, está claro lo difícil que hubiera sido obtener cualquier información respecto a los huesos. El hecho de que el Corán contiene dicha información, la cuál está en exacta concordancia con la ciencia médica moderna, es uno es los claros signos de que el Corán ha bajado de la presencia de Allah.







Aishah Aish

3 Jul 2014

Repeticiones en el Corán



Assalamu Alaykum Wa Rahmatullah Wa Barakatuh



Repeticiones de palabras en el Corán.

Aparte de las caracteríticas milagrosas del Corán las cuales hemos visto hasta ahora, también contiene lo que podemos llamar "milagros matemáticos". Hay muchos ejemplos de este fascinante aspecto coránico. Un ejemplo de esto es el número de repeticiones de ciertas palabras en el Corán. Algunas palabras que están relacionadas entre sí se repiten el mismo número de veces. A continuación hay una lista de tales palabras y el número de repeticiones en el Corán.

La declaración "siete cielos" es repetida siete veces. "La creación de los cielos (khalq as-samawat) también es repetida siete veces.

"Dia (yawm) es repetida 365 veces de forma singular, mientras que en plural y de forma dual "dias (ayyam y yawmayn)" juntas son repetidas 30 veces. El número de repeticiones de la palabra "mes" (shahar) es 12.


El número de repeticiones de las palabras "planta" y "árbol" es el mismo: 26

La palabra "pago o recompensa" es repetida 117 veces, mientras que la expresión "perdón" (mughfirah), la cual es una de las morales básicas del Corán, es repetida exactamente dos veces la anterior, 234 veces.
Cuando contamos la palabra "decir", encontramos que aparece 332 veces. Llegamos a lo mismo cuando contamos la frase "ellos dicen".
El número de veces que las palabras "mundo" (dunya) y "la otra vida" (akhira) son repetidas también son las mismas: 115

La palabra "satán" (shaitan) es usada en el Corán 88 veces, tal y como lo es la palabra "ángeles" (malaika)

La palabra fe (iman) (sin el genitivo) es repetida 25 veces a lo largo del Corán como también lo es la palabra "infidelidad" (kufr)

Las palabras "paraíso" e "infierno" son repetidas 77 veces cada una.

La palabra "zakah" es repetida en el Corán 32 veces y el número de repeticiones de la palabra "bendición" (barakah) también 32.

La expresión "los justos" (al-abraar) es usada 6 veces pero "los malvados" (al-fujjaar) es usada la mitad, 3 veces.

El número de veces que las palabras "Verano-calor" e "invierno-frío" son repetidas es el mismo: 5.

Las palabras "vino" (khamr) e "intoxicación" (saqara) son repetidas en el Corán el mismo número de veces: 6

El numero de apariciones de las palabras "mente" y "luz" es la misma: 49.

Las palabras "lengua" y "sermón" son las dos repetidas 25 veces

Las palabras "beneficio" y "corrupción" las dos aparecen 50 veces.

"Recompensa" "ajr" y "acción" (fail) las dos son repetidas 107 veces.

"Amor" (al-mahabbah) y "obediencia" (al-ta'ah) también aparece el mismo número de veces: 83

Las palabras "refugio" (maseer) y "por siempre" (abadan) aparece el mismo número de veces en el Corán: 28

Las palabras "desastre" (al-musibah) y "gracias" (al-shukr) aparece el mismo número de veces en el Corán: 75

"Sol" (shams) y "luz" (nur) las dos aparecen 33 veces en el Corán.

AL contar la palabra "luz" solo las formas simples de la palabra fueron incluidas.
El número de apariciones de "orientación adecuada" (al-huda) y "misericordia" (al-rahma) es el mismo: 79

Las palabras "problema" y "paz" las dos son repetidas 13 veces en el Corán

Las palabras "hombre" y "mujer" también son empleadas ingualmente: 23 veces


"¿Es que no han reparado en el Corán? Si procediera de otro que Allah, hallarían en él muchas contradicciones." [Corán, 4:82]

El número de veces que las palabras "hombre" y "mujer" son repetidas en el Corán, 23, es al mismo tiempo el de los cromosomas de ovario y el esperma en la formación del embrión humano.
El número total de cromosomas humanos es 46; 23 de cada uno, la madre y el padre.


"Traición" (khiyanah) es repetida 16 veces, mientras que el número de repeticiones de la palabra "falta" (khabith) es 16.

"Ser humano" es usado 65 veces: la suma del número de referencias de los estados de la creación del hombre es el mismo:


Ser humano: 65

Tierra (turab) 17



Gota de esperma (nutfah) 12

Embrión ('alaq) 6

Una mitad formada de un pedazo de carne (mudghah) 3

Hueso ('idham) 15

Carne (lahm) 12

TOTAL 65


La palabra "salawat" aparece cinco veces en el Corán, y Allah ha ordenado al hombre realizar la oración (salat) cinco veces al día.












Aishah Aish

1 Jul 2014

Repetitions In The Quran


Assalamu Alaykum Wa Rahmatullah Wa Barakatuh


WORD REPETITIONS IN THE QUR'AN

Apart from the miraculous characteristics of the Qur'an which we have looked into so far, it also contains what we can term "mathematical miracles." There are many examples of this fascinating Qur'anic aspect. One example of this is the number of repetitions of certain words in the Qur'an. Some related words are surprisingly repeated the same number of times. Below is a list of such words and the number of repetitions in the Qur'an.

The statement of "seven heavens" is repeated seven times. "The creation of the heavens (khalq as-samawat)" is also repeated seven times.

"Day (yawm)" is repeated 365 times in singular form, while its plural and dual forms "days (ayyam and yawmayn)" together are repeated 30 times. The number of repetitions of the word "month" (shahar) is 12.

The number of repetitions of the words "plant" and "tree" is the same: 26

The word "payment or reward" is repeated 117 times, while the expression "forgiveness" (mughfirah), which is one of the basic morals of the Qur'an, is repeated exactly twice that amount, 234 times.

When we count the word "Say," we find it appears 332 times. We arrive at the same figure when we count the phrase "they said."

The number of times the words, "world" (dunya) and "hereafter" (akhira) are repeated is also the same: 115

The word "satan" (shaitan) is used in the Qur'an 88 times, as is the word "angels" (malaika).

The word faith (iman) (without genitive) is repeated 25 times throughout the Qur'an as is also the word infidelity (kufr).

The words "paradise" and "hell" are each repeated 77 times.

The word "zakah" is repeated in the Qur'an 32 times and the number of repetitions of the word "blessing" (barakah) is also 32.

The expression "the righteous" (al-abraar) is used 6 times but "the wicked" (al-fujjaar) is used half as much, i.e., 3 times.

The number of times the words "Summer-hot" and "winter-cold" are repeated is the same: 5.

The words "wine" (khamr) and "intoxication" (saqara) are repeated in the Qur'an the same number of times: 6

The number of appearances of the words "mind" and "light" is the same: 49.

The words "tongue" and "sermon" are both repeated 25 times.

The words "benefit" and "corrupt" both appear 50 times.

"Reward" (ajr) and "action" (fail) are both repeated 107 times.

"Love" (al-mahabbah) and "obedience" (al-ta'ah) also appear the same number of times: 83

The words "refuge" (maseer) and "for ever" (abadan) appear the same number of times in the Qur'an: 28.

The words "disaster" (al-musibah) and "thanks" (al-shukr) appear the same number of times in the Qur'an: 75.

"Sun" (shams) and "light" (nur) both appear 33 times in the Qur'an.

In counting the word "light" only the simple forms of the word were included.
The number of appearances of "right guidance" (al-huda) and "mercy" (al-rahma) is the same: 79

The words "trouble" and "peace" are both repeated 13 times in the Qur'an.

The words "man" and "woman" are also employed equally: 23 times.

Will they not ponder the Qur’an? If it had been from other than Allah, they would have found many inconsistencies in it.
(Qur’an, 4:82)

The number of times the words "man" and "woman" are repeated in the Qur'an, 23, is at the same time that of the chromosomes from the egg and sperm in the formation of the human embryo. The total number of human chromosomes is 46; 23 each from the mother and father.

"Treachery" (khiyanah) is repeated 16 times, while the number of repetitions of the word "foul" (khabith) is 16.

"Human being" is used 65 times: the sum of the number of references to the stages of man's creation is the same: i.e.

Human being 65

Soil (turab) 17

Drop of Sperm (nutfah) 12

Embryo ('alaq) 6

A half formed lump of flesh (mudghah) 3

Bone ('idham) 15

Flesh (lahm) 12

TOTAL 65

The word "salawat" appear five times in the Qur'an, and Allah has commanded man to perform the prayer (salat) five times a day.



"ScientificMiracles,"



Source









Aishah Aish